FIFA 10

EA zegt geen nee tegen vrouwenvoetbalgame

EA zegt geen nee tegen vrouwenvoetbalgame


10 February 2010 13:26 | Nieuws | pieterm | 18 reacties

In een interview met 9lives liet Paul Hossack, Line Producer van FIFA 10 Ultimate Team, uitschijnen dat Electronic Arts niet weigerachtig staat tegenover een vrouwenvoetbalgame. Of we het spel effectief in de winkelrekken mogen verwachten, blijft wel ten zeerste de vraag. In het verleden liet Simon Humber, een collega van Paul Hossack, al eens weten dat het misschien wel tot de toekomstplannen van het bedrijf behoorde, maar tot op heden werden die woorden niet in daden omgezet.

 

In het interview spreekt Paul Hossack ook over de rede waarom de FIFA Ultimate Team-spelmode telkens later op de markt wordt gebracht, welke invloed de bewegingstechnologie van Microsoft en Sony zal hebben op de FIFA-spelreeks en welke rol het pc-platform tegenwoordig nog speelt in de game-industrie.

 

Informatie over FIFA 10


Releasedatum: 02-10-2009
Ontwikkeld door: EA Sports
Uitgegeven door: Electronic Arts
Genre: Sport
Multiplayer
Beschikbaar op: pc ps2 nds psp x360 ps3 wii
Age 3+
 
1 100% rep

drogomir zegt op 10/02/2010 13:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dan wil ik opt einde van elke match wel truitjeswissels zou da eigenlijk wel goed verkope? in de media is het vrouwenvoetbal toch niet zo bekend bij iedereen denk ik
2 100% rep

Marginal0 zegt op 10/02/2010 13:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja idd. Het is mss een leuk idee, maar hier zit ik (en 95% vd andere gamers) niet echt op te wachten. het promoot hun aandacht mss, maar kunnen ze dit niet in de vorm van een mod op de markt brengen?

T'zou niet de eerste keer zijn dat het woord 'vrouw' tesamen met 'melk' in de mond wordt genomen. copy paste fifa gewoon maar met andere mannetjes, alléja, vrouwtjes.
2.1 100% rep

shadowstep0705 zegt op 10/02/2010 15:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
idd, mischien is het gewoon beter als ze een paar vrouwenteams er bijgeven als extra ofzo
2.2 100% rep

Danet zegt op 10/02/2010 21:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
idd, gewoon de bekenste...
bijna niemand gaat elk jaar 2 fifa's kopen hoor...
3 100% rep

wolferick zegt op 10/02/2010 13:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ik ben geinteresseerd in vrouwenvoetbal :d
4 100% rep

MrFlava- zegt op 10/02/2010 13:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
EA heeft echt domme ideetjes.wa echt nie ga verkopen wat ze dus wel willen.

als ze het ooit maken voor 1 of andere console dan kunnen ze het beter maken voor de Wii.
Daar spelen volgens mij meer vrouwen dan mannen op.
5 100% rep

ULTRAnumb zegt op 10/02/2010 14:04   [?]

  Rating 3 16+ 16+
GET BACK IN THE KITCHEN
6 100% rep

JurgenDouchy zegt op 10/02/2010 14:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
In een Dead or alive setting zou het niet mis zijn.
streetsoccer of zo.
6.1 100% rep

Marginal0 zegt op 11/02/2010 0:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
lol, zo gelijk beach soccer. XD

dan nog zou'k het ni kopen.

maar allé, zo'n spel moet er komen. Je kan der tientallen vrouwenvoetbalfans niet teleurstellen he. de vrouwelijke FIFA-spelers!!!
7 100% rep

waffel zegt op 10/02/2010 14:19   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Gewoon toevoegen aan FIFA11 zoals PES de CL toevoegde in 2009 & 2010.
8 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 10/02/2010 14:19   [?]

  Rating 1 16+ 16+
tittysoccer
9 100% rep

YoniVL zegt op 10/02/2010 14:19   [?]

  Rating 0 16+ 16+
of gewoon vrouwenvoetbal in FIFA steken. Geeft mensen zelf de mogelijkheid en ze zullen alweer meer mensen aanspreken. Dat ze desnoods beginnen met een beperkt aantal spelers die 1 ploeg vormen. Enkele Amerikaanse, Duitse, Braziliaanse, Zweedse en Belgische (want die zijn er) toppers en steek dat team er in als unlockable ofzo
9.1 100% rep

waffel zegt op 10/02/2010 18:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
of jullie herhalen mij allemaal
10 100% rep

hatetn zegt op 10/02/2010 16:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
zoals doax zou het mss werken. maar als we eerlijk zijn, hoeveel mensen volgen het echt en hoe groot is de markt. ok tegenwoordig is het zo dat ze in het vrouwenvoetbal meer techniek en harder zijn dan in het ventenvoetbal maar toch
11 100% rep

harniq zegt op 10/02/2010 16:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb heel wat lesbische vriendinnen en de meesten voetballen of zijn geinteresseerd in voetbal. De grote meerderheid van die groep speelt ook al graag een game, dat varieert van counter-strike tot guild wars.

Het is misschien een niche-groep maar dat heb je ook met andere games zoals LBP of GTR. Veel moeite mag het niet kosten om dezelfde engine voor een 2e game te gebruiken dus de kosten voor deze game zouden laag zijn.
12 100% rep

.T-Rex. zegt op 10/02/2010 19:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ipv van vrouwenvoetbal erin te steken ,zouden er beter terug indoor soccer aan toevoegen,dat gaat toch wat meer publiek trekken denk ik.
13 100% rep

=Phoenix= zegt op 10/02/2010 19:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
met vrouwenvoetbal is er tenminste iets interessant aan die sprot
14 100% rep