9lives

Gambitious gaat een alternatief voor Kickstarter aanbieden

Gambitious gaat een alternatief voor Kickstarter aanbieden


21 April 2012 14:27 | Nieuws | Panaramo | 9 reacties

Nadat verschillende ontwikkelaars succesvol het nodige kapitaal om een game te maken vonden via Kickstarter, een site waar mensen je project kunnen steunen in ruil voor beloningen, gaat het Nederlandse Gambitious een alternatief aanbieden dat specifiek op games gericht is.

 

Gambitious zal niet werken aan de hand van donaties, maar zal een soort van aandelen aanbieden aan gebruikers. Een ontwikkelaar kan mensen toelaten een bepaald percentage van het nodige kapitaal te verschaffen en de aandeelhouder zal dan later ook deel uitmaken van de winst en een dividend uitgekeerd krijgen.

 

Het bedrijf heeft de dienst al even aangekondigd, maar op de E3 in juni mogen we wellicht meer details verwachten want dan zou de dienst ook gelanceerd worden. Is dit een goed alternatief voor Kickstarter of zullen de beloningen die je daar krijgt meer mensen aantrekken?

 

Gambitious

 

 
1 100% rep

thelordofpee zegt op 21/04/2012 14:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Volgens mij gaan hier gewoon mensen van de beurs op toehappen waarvan hun zoon geïnteresseerd is in games...

Ik weet het niet echt, maar kickstarter lijkt me aantrekkelijker.
2 100% rep

Banemus zegt op 21/04/2012 14:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja geef mij toch ook maar kickstarter hoor
3 100% rep

Matthew zegt op 21/04/2012 15:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Nadeel van Kickstarter is dat het enkel voor Amerikanen is gemaakt. Wie niet in USA woont, mag geen projecten aanbieden.
4 100% rep

Bluestrike zegt op 21/04/2012 16:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Deden ze beter een europese versie van kickstarter als dit,
hoe weet je nu als ontwikkelaar wat eindbudget je gaat hebben en wat aandelen je kan geven...
als je op kickstarter een donatie geeft krijg je er dan ook normaal nog iets voor terug,
wat met aandelen dan al helemaal niet zeker is ...
4.1 100% rep

MrJears zegt op 21/04/2012 20:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
bij kickstarter ook niet helemaal hoor
4.2 100% rep

Bluestrike zegt op 22/04/2012 13:57   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als indie dev blijf je toch liever onafhankelijk dan nog zo een resem aandeelhouders te hebben.
Ben eens benieuwd naar de details maar ik zie liever Kickstarter uitbreiden buiten de US.
(Hoewel ik de indruk krijg dat kickstarter net bedoel is om geld naar de US te trekken)
5 100% rep

MrJears zegt op 21/04/2012 20:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
als ge naar de site gaat staat er: launch date March 2012. Klopt ni helemaal
6 100% rep